خبرگزاری فارس

در روزهای اخير خبرگزاری فارس (تحت نفوذ اصول‌گرايان) خط مشی خبری خود را در رابطه با حمله احتمالی آمريکا به ايران تغيير داد. پيش ازين اين خبرگزاری در بخشهای مختلف اخبار و مقالات در پی القای اين مطلب بود که ادعای حمله به ايران تنها برای امتياز گرفتن از ايران مطرح می‌شود و تهديد جدی نيست. اما از روز گذشته اخبار و تحليل‌های اين خبرگزاری در پی القای اين گزاره به مخاطب خويش است که حمله آمريکا به ايران کاملا محتمل است. همچنين يکی دو هفته پيش آقای خاتمی در مصاحبه با يک روزنامه فرانسوی تهديد آمريکا برای حمله به ايران را جدی خواند و افزود ايران آماده دفاع از تماميت ارضی خود است. البته اين اخبار اکثرا به نقل از روزنامه همشهری منتشر می‌شود ولی در نظر خواننده بصورت يک رويه جديد جلوه‌گر می‌شود.

همچنين نحوه چيدمان نيروهای معتقد به انقلاب در انتخابات نيز برای ايجاد نمايش همبستگی ملی در کشور بهينه‌سازی شده است. در حقيقت در اين دوره انتخابات خطر اصلاح‌طلبين آنقدر مهم نيست که خطر آمريکا و بنابراين روندهای مختلفی را می‌توان مشاهده کرد که نشان می‌دهد هدف از انتخابات تنها پيروزی نيست بيشتر حفظ کشور است. بنابراين برخی نيروهای اصولگرا بايد شکيبايی بيشتری بخرج دهند و وضعيت کنونی را نشانه فروپاشی آرمانهای اصولگرايانه ندانند. 

لينک‌های خبری:

سرمايه‌گذاری گسترده بانک جهانی در مناطق آشوب‌زده خوزستان 

ايران پانزدهمين نرخ بالای رشد اقتصادی دنيا را کسب کرد

اعضای گروهک منافقين برای ارتش آمريکا کار می‌کنند

تحليلی درباره حوادث اخير در فلسطين اشغالی

قرآن و ثروت‌های بادآورده

قطار سريع‌السير تهران-اصفهان با سرعت ۲۵۰ کيلومتر راه‌اندازی می‌شود

آغاز صدور کارت منزلت برای سالمندان تهرانی

توافق آمريکا و اسرائيل در زمينه حمله به تاسيسات هسته‌ای ايران 

  
نویسنده : محمد ; ساعت ٩:۳٠ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٢٩ فروردین ،۱۳۸٤

اشغال عراق

(سوره طه آيه ۱۰۲) ... روزی که در شیپور قيامت دميده شود ... و مجرمين را آنگاه (با چشم و صورت) کبود برانگيزيم ... (آيه ۱۰۳) از ترس با يکديگر آهسته گويند ... که ده روز بيش (در دنيا) درنگ نکرديد ... (آيه ۱۰۴) ما به آنچه می‌گويند آگاه‌تريم ... آنگاه که درست‌کارترينشان گويد ... جز روزی درنگ نکرديد.

علما و رهبران جنبش ضد اشغال با نگراني از اوضاع سياسي , از پا ننشستند. با ايجاد تشكل هاي مخفي به مبارزه ادامه دادند و در كربلا دو تشكل ملي اسلامي همنام به رياست آيت الله محمدتقي شيرازي با هدف گسترش جنبش ضد استعماري تاسيس شد.
جو حاكم بر كاظمين نيز به شدت ضد انگليسي بود. در مذاكراتي كه بين نماينده و عوامل انگليس با مراجع اعلاي شيعه و آيت الله سيد محمد كاظم يزدي صورت گرفت , آيت الله يزدي ابتدا اظهار داشت كه « موضوع قيمومت امر مهمي است و بايد در نشستي مطرح شود كه از همه طبقات جامعه در آن باشند و اظهار نظر كنند » ; اما چند روز بعد ايشان از اين موضع خود عقب نشيني كردند. در اين زمان , رئيس تشكل اشراف كه طرفدار انگليس بود در مورد آيت الله سيدمحمد كاظم يزدي گفت : « او فردي روحاني است و غير از حلال و حرام چيزي نمي داند و مطلقا با سياست كاري ندارد » !
علما و مردم از عقب نشيني آيت الله يزدي به شدت نگران شده بودند , زيرا انگليسي ها از آن به نفع خود سواستفاده كردند. بنا بر اين , طبيعي بود كه توجه افكار عمومي و قشرهاي اجتماعي متوجه آيت الله محمدتقي شيرازي گردد. تعدادي از علما و رهبران عشاير نظر ايشان را در خصوص صورت شرعي انتخاب فردي غير مسلمان بر راس حكومت عراق جويا شدند كه ايشان با اين فتوا به آنها پاسخ داد : « هيچ مسلماني حق ندارد غير مسلماني را به فرمانروايي وحاكميت بر مسلمين انتخاب كند » . اين فتوا به سرعت در سراسر عراق منتشر شد. بسياري از علما تحت تاثير اين فتوا , تشكيل حكومت غير اسلامي در عراق را بر مسلمين حرام دانستند و اظهار داشتند : « هر كس كه به اشغال عراق توسط انگليسي راي دهد از دين خارج شده است » . در آوريل 1919 آيت الله سيد محمد كاظم يزدي فوت كرد ومرجعيت به آيت الله محمدتقي شيرازي منتقل شد. از اين پس , مبارزه و مقاومت در برابر انگليس به رهبري آيت الله شيرازي وارد مرحله جديدي شد و صورت جدي تري به خود گرفت . 

موضع گيري علماي مبارز , رسوايي پي در پي انگليس به سبب فريبكاري ها و عدم اجراي وعده هايي كه در سال 1917 مبني بر اعطاي آزادي و حق تعيين سرنوشت به ملت عراق داده بود , خشم مردم در نتيجه اقدامات سركوبگرانه نيروهاي انگليسي , نحوه تمشيت امور اجرايي و اقتصادي اداره قيمومت (اداره و سازمان هايي كه انگليسي ها ايجادكردند) از عوامل مهم گسترش قيام در عراق بودند. اولين گام آيت الله شيرازي براي توسعه دامنه مبارزات , صدور فتوايي در مارس 1920 بود كه بر اساس آن , استخدام يا كار كردن در اداره قيمومت را بر مسلمانان حرام مي كرد. در نتيجه اين فتوا , نشست بزرگي در منزل آيت الله شيرازي تشكيل شد ودر آن بر وحدت شيعه و سني تاكيد گرديد و تظاهرات عليه انگليس ها شكل گرفت .انگليسي ها به خواسته معارضين كه خواهان تحقق وعده هاي قبلي بودند , جواب مثبت ندادند. مردم در حضور آيت الله شيرازي به قرآن سوگند ياد كردند كه آماده پاسخگوئي به نداي دين و ميهن و نيز رهنمودهاي رهبر خود هستند .

لينک‌های خبری:

  
نویسنده : محمد ; ساعت ۸:۳٦ ‎ب.ظ روز شنبه ٢٧ فروردین ،۱۳۸٤

آخرين اثر رضا امير خانی: نشت نشاء

تا خبرش رو شنيدم، سه سوت آماده شدم. رفتم انقلاب. روبروی دانشگاه تهران. صرير ... آقا نشت نشاء داريد؟ ... نه تموم شده. صد تا آورديم، دوروزه تموم شد ... کجا گيرم مياد؟ ... کتابفروشی نيک. چند تا اونور تره. شايد داشته باشه ... يادم نيست خداحافظی کردم يا نه. سريع رفتم. تا وارد شدم، روبروم بود. جلوی ديد گذاشته بود. خريدم و اومدم. سريع خوندم و نگاهی از اون رو هم اينجا آوردم.


کتاب نشت نشاء جديدترين اثر رضا امير خانی است. وی در اين کتاب سعی کرده تا بتواند پديده فرار مغزها را کاملا روشن کند. و در بخش آخر راه حل هايی را برای حل اين مشکل ارائه دهد. و البته اين کتاب نيز مانند ساير آثار اميرخانی رسم الخط مخصوص به خود راداشته و ناشر تصريح دارد که در رسم الخط نويسنده تغييری نداده است.

 

 

امير خانی خود در فضايی رشد يافته که هماره شاهد هجرت گروهی از دوستان و همکلاسی هايش به غرب بوده است و تقريبا اين مطالب حاصل تجربيات شخصی اوست. اين را از آن جهت می گويم که تقريبا به جز يک خبر که آن را عينا آورده در جای ديگری نيست که به جايی يا نظری استناد کند. (رضا اميرخانی در دبيرستان علامه حلی و دانشگاه شريف تحصيل کرده است.)

در ابتدا و در مقدمه نويسنده کوشيده است تا برای جعل عنوان نشت نشاء توضيحی را ارائه کند. وی در باب ناکارآمدی دو عبارت مهاجرت نخبگان و فرار مغز ها توضيحاتی را ارائه کرده است. و در انتها باز سعی در نشان دادن درستی همان عبارت مجعول خودش را دارد:

امروز پسامد ترين عبارتی که لغت نخبه گان را در بر دارد، همانا عبارت مهاجرت نخبه گان است. دقيقا ماننده ی مغز در فرار مغزها. و انگار اصلا مغزی که فرار نکند و نخبه ای که مهاجرت نکند، نه مغز است و نه نخبه!
والبته عبارت نشت نشاء دقيقا به همين دليل جعل می شود.

وی کاربردی نبودن علوم (يا به عبارت ديگر بومی نبودن) را مشکل اصلی نظام اموزشی می داند. توليد علم يا عبارت ديگر جنبش نرم افزاری دقيقا و تنها راه حل اين مساله از ديد اوست. غرب دقيقا برای خود علم می سازد و آنچه که آن را مفيد می داند. و اگر ما نتوانيم ان چه را که برای جامعه خودمان مفيد است را توليد کنيم، نشت نشاء تا ابد ادامه می يابد. (شايد هم تا زمانی که جوانی در ايران يا ساير کشور های مشابه باقی مانده باشد) توليد علم بومی راه حل بلند مدت برای حل مشکل است. راه حل دومی که در اين کتاب آمده است، راه حل کوتاه مدت است. نويسنده پيش از بيان راه حل مطلب جالبی را آورده است:

ضحاک روزی دو مغز می خورد، مغز جوان. خودش که نه، دو مار روی شانه هايش. به اين ساده گی ها که فريدون و کاوه نتوانستند ضحاک را از تخت فرو بياورند. اول کار، در يک طرح کوتاه ارمايل پاک دين و گرمايل پيش بين به خواليگری رفتند به مطبخ سلطانی. هر روز يک مغز گوسپند را با يک مغز يک جوان می آميختند و مخلوط می کردند و به خندق بلای دو اژدها می ريختند. بدين ترتيب در کوتاه مدت توانستند روزی يک جوان برای طرح بلند مدت فريدون و کاوه ذخيره کنند. ما نيز چون پيشينيان مان دو راه برد داريم. يکی ميان مدت و ديگری دراز مدت. در دراز مدت راهی نداريم مگر دسترسی به علم بومی ..... اما در کوتاه مدت. هيچ اميدی نيست که روند مهاجرت نيروهای علمی به يک باره متوقف شود. بها دادن به مغزها اولين راه برد معقول کوتاه مدت است. شايسته سالاری و جوان گرايی بايستی از ساحت شعار به در آيد. 

در انتها هم امير خانی سخنی دارد با نخبه هايی که فرار کرده اند يا می خواهند در آينده ای نه چندان دور فراری شوند. و به کوتاه سخن چنين می گويد که اين مغالطه ای بزرگ است که بگوئيم غربی و اسلامی ندارد. علم غربی برآمده از تفکر سرمايه داری غربی است. و ملاک ارزش گذاری ها حتی برعلم سود مادی است. و همراهی با اين تفکر هرچند کوچک گناهی بزرگ است.و اگر نباشد اين مهاجرت ها غرب در هم می شکند. و داستان صفوان جمال را برای فراريان حکايت می کند:

 و البته بايد نوشت -حتا برای آن ها که می روند تا برگردند-خبر صفوان جمال را. صفوان که جمال موالی بود و از شتر داريش پرسيد و اينکه شترانش را نه برای لهو و لعب وفسق که برای سفر مکه به هارون الرشيد کرايه داده بود. و امام موسی بن جعفر که پاسخش فرمود:
- همه چيز تو خوب است الا اين مطلب که شترانت را به هارون الرشيد کرايه می دهی. تو آيا نمی خواهی که او زنده باشد تا زمانی که کرايه شتران تو را بدهد؟ پس هر که زنده بودن ايشان را خواهد. از ايشان است و هر که از ايشان باشد....  
(به نقل از وبلاگ پاسخگويی)

لينک‌های خبری:

جنگ تن به تن ميان سربازان آمريکايی و ساکنين شهر قائم عراق

نرخ تعرفه ارتباطات اینترنت 50 درصد کاهش یافت

آمريکا جمهوری آذربايجان را به انقلاب رنگين تهديد می‌کند

اعتراض به فعاليت‌های نفتی تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای

انقلاب اسلامی پس از ربع قرن

نقش احسان نراقی در تاريخ معاصر ايران

اتهامات دبير کل سازمان ملل به آمريکا و انگليس

الوطن: مزدوران سابق آمريکا در عراق ترور می‌شوند 

رايس:‌ اروپا برای حل مسأله هسته‌ای ايران تنها تا تابستان فرصت دارد

  
نویسنده : محمد ; ساعت ٦:۱۳ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٢٤ فروردین ،۱۳۸٤

نامه‌ای به دکتر باستانی

چند روز پيش بطور اتفاقی پوشه‌ای از يادداشت‌ها و بريده‌های روزنامه متعلق به ۳ سال پيش را يافتم. يکی ازين يادداشت‌ها نامه‌ای به دکتر باستانی بود. ماجرا ازين قرار بود که من مشغول صحبت با ايشان برای همکاری احتمالی در پروژه فوق ليسانس بودم و در اين اثنا ميان ما بحث‌هايی در زمينه مسايل سياسی پيش آمد. ايشان يک سياستمدار رده ميانی يا بالای اصلاح‌طلب هستند و من نيز منتقدی از منظر فلسفی و دينی:

با سلام و عرض ادب خدمت شما استاد عزيز ... از آنجاييکه جنابعالی دارای گرايشات اصلاح‌طلبانه مفيدی در عرصه سياسی-اجتماعی و دارای تعهد عميق به اسلام هستيد اجازه می‌خواهم درددل‌هايی را از وضعيت حاکم بر کشور با شما مطرح کرده از تجربيات ارزنده شما استفاده کنم. ابتدا وظيفه خودم می‌دانم از نسل انقلابی که اين شرايط مبارک را برای ما به ارمغان آورده‌اند و مخصوصا شهدای اسلام قدردانی کنم.

بنده می‌توانم بپذيرم که با توجه به شواهد موجود در تعداد زيادی از ارگان‌های دولتی فساد عظيمی وجود دارد و اين فساد در جناح راست (دست‌کم) وجود دارد و اين‌که اين وضعيت در حال منتهی شدن به فساد سازمان‌يافته سياسی-اقتصادی آنچنان که مثلا در کشورهای سوپرسرمايه‌داری هست می‌باشد. اما از طرفی معتقدم موضوع مبارزه با فساد اگرچه بسيار مهم است اما چارچوب تحليلی کاملی برای ارزيابی حق و باطل در عالم سياست بدست نمی‌دهد. چارچوب تحليلی ما بايد ايجابی باشد نه سلبی زيرا معمولا همه متفقيم که فساد بد است اما سؤال اين است که بسوی چه هدفی بايد حرکت کرد؟

... بايد چارچوب تحليلی را از عالم سياست فراتر ببريم و در يک نگرش تاريخی نيروهای اجتماعی را بر اساس اهدافشان دسته‌بندی نماييم. تاريخ ايران متأثر از سير تاريخ غربی دچار دودستگی سنت-مدرنيته شده است. با اين تذکر که مقصود ما از سنت آن چيزی نيست که اکنون وجود دارد. نيروهای سنت‌گرا در مجموع دارای تفکری هستند که بازگشت به ريشه تمدنی را خواستارند و نيروهای مدرن خواستار دستيابی به ريشه‌های مدرنيسم می‌باشند.

بنابراين علی‌رغم بينش موجود من هيچ‌يک از دو جريان اصلی کشور را مرتجع نمی‌دانم زيرا در روزگار کنونی بطور عام درخششی وجود ندارد و اين بالندگی در بازگشت به ريشه يکی از دو تمدن شرق يا غرب محقق خواهد شد. مدرنيته را می‌توان جهان‌بينی‌ای دانست که در آن بشر خود-بنياد بر اساس منويات خويش به ساختن عالم و ايجاد يک پروژه تاريخی مبادرت می‌کند. هدف اين بشر جديد نجات انسان از سختيها و شدتها و رساندن وی به رفاه و قدرت بيشتر و اساس کار وی اعتماد بنفس چنان‌که در اخلاقيات مدرن (روانشناسی) مطرح است می‌باشد. ازين تعريف واضح است (وبرای اثبات از گفته‌های نيچه انديشمند منتقد مدرنيسم هم کمک می‌گيريم) که اساس مدرنيته عبارت است از نفی ماوراء در هر حوزه و پرداختن به عالم ناسوت.

نهال مدرنيته در جايی پا می‌گيرد که آمادگی برای فراموشی معنای عميق وجود در هر حوزه‌ای موجود باشد. مدرنيته و تمام عناصر نسبت يافته با آن به تقليد از طبيعت مکانيکی نقطه اتکاء خود را در پايين می‌جويد در حالی که دين به جای اعتماد به نفس توکل بر خدا را تکيه‌گاه انسان می‌داند. نتيجه اين که مدرنيته و تمام عوامل و انصار آنچون ارتباط ماهوی خود را با مبداء وجود قطع می‌کنند از ثبات و آرامش بهره‌ای نداشته به نسبت پايين بودن نقطه اتکای آنها در سلسله مراتب عالم وجود دارای اضطراب بيشتری هستند. بنابراين سرعت تغيير از ويژگی‌ها و صفات ذات مدرنيته است.

... می‌توان نشان داد که در کشور ما نيز نيروهای مدرن بسرعت و به نحو فزاينده‌ای <از اصل خويش دور می‌افتند>. در ابتدا مشخص کنيم که نيروهای مدرن بترتيب اهميت سازمان مجاهدين انقلاب جبهه مشارکت چپ نوظهور (همبستگی)‌ و کارگزاران سازندگی و نيروهای بنيادگرا شامل نيروهای سازمان نيافته مرتبط با روحانيت و ولی فقيه مانند بسيجيان می‌باشند.

... در انتخابات مجلس اولويت‌های مجلس شامل آزاد کردن استفاده از ماهواره ... مبارزه با نهادهايی که از حوزه قدرت اصلاح‌طلبان دور مانده‌اند ... تصويب بی‌سروصدای قوانين سرمايه‌داری بی‌حدومرز (مانند لغو ماليات تصاعدی) ... رفع و رجوع وظايف اصلی مجلس (مانند تصويب شتابزده و بطرز بی‌سابقه‌ای سرسری قانون بودجه ۱۳۸۱) و فعاليت‌های تبليغاتی بوده است.

اکنون نيز اصلاح‌طلبان قصد دارند با نهضت سخنرانی مردم را جهت خروج از حاکميت توجيه کنند. تبليغ نقش مهمی در بقدرت رساندن ايشان ايفا کرده است. تکنيک‌های شناخته شده اطلاعاتی شامل نشت اطلاعات و جنجال‌های تبليغاتی سلاح روزمره آنان است. غرض انتقاد ازين شيوه سياست‌ورزی نيست زيرا ازين پس سياستمداری نخواهيم ديد که مشی اسلامی داشته باشد. غرض بيان يک هشدار در خصوص شدت حاکميت روحيه مدرن است که نتايج وخيمی برای اصلاح‌طلبان خواهد داشت. مسأله اين مقاله بيان شگفتی از سرعت تغيير در جبهه اصلاح‌طلبان است. تعدادی از آنان به آغوش دشمن اسلام و ايران يعنی آمريکا پناه بردند (سروش کديور مهرانگيز کار و ...) و بقيه نيز با سرعت به همين سو در حال حرکتند. خداوند به حضرت رسول در قرآن می‌فرمايد: <نزديک بود دلت به کافران متمايل گردد و اگر چنين می‌شد جايگاهت دوزخ بود ...> حال چگونه است که يک روحانی مانند کديور که قطعا از آيات قرآن باخبر است چنين با لبخند به سراغ آمريکا می‌رود؟ چگونه است که اصلاح‌طلبان سعی دارند شعار <مرگ بر آمريکا> در جامعه خاموش شود؟ آيا اين آمريکا نيست که روزانه در سراسر جهان مظلومان بسياری را به قتل می‌رساند؟‌  آيا اين آمريکا فرعون جديد جهان نيست که فرياد <انا ربکم الاعلی>‌ سر می‌دهد؟ با فيلم‌های هاليوودی چشم‌ها را شيفته سرزمين پر از کاکتوس خود نکرده است؟‌ آيا نمايش مقابله سحر و معجزه ميان تکنولوژی آمريکا و ايمان خمينی کبير درنگرفت؟

آيا اين اصلاح‌طلبين بودند که خواستار نرمش در مقابل اسرائيل شدند؟ برادران عزيز ما که حقا کاری به اسرائيل نداريم! اگر اين نصيحت پدرانه را به چمران می‌گفتيد باز محل داشت! از رسول خدا شنيده‌ايم که هرکس ندای فريادرس‌خواهی مسلمانی را بشنود و لبيک نگويد مسلمان نيست. براستی مسلمانی ما کالای ارزانی شده است وگرنه در حفظ آن کوشش بيشتری می‌کرديم. در زمانه‌ای که جوانان مصری خود را به فلسطين می‌رسانند تا در عمليات شهادت‌طلبانه فرياد مظلوميت فلسطين را لبيک گويند ايران را سرمای وحشتناکی فراگرفته است ... 

 

لينک‌های خبری:

ميشل عون از تبعيد باز می‌گردد

نوجوانان مبارز فلسطينی

حضور ۶۳٪ المپيادی‌ها در داخل کشور

طرح نصب مجسمه عظيم کوروش در بندر حيفای اسرائيل

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از بزرگداشت پاپ(سرمقاله)

ارسال سوخت هسته‌ای به ايران در پاييز آينده

وخامت اوضاع در مسجدالاقصی

ناتوانی اسرائيل از سرنگون کردن هواپيمای بدون سرنشين حزب‌‌الله

نمايندگان خواستار استعفای وزرای جهاد کشاورزی و بازرگانی شدند

احتمال پيوستن چين به خط لوله گاز ايران-پاکستان-هند

رژيم صهيونيستی پرواز هواپيمای حزب‌الله بر فراز فلسطين اشغالی را کم‌اهميت خواند 

جهانی شدن يا آمريکايی شدن

  
نویسنده : محمد ; ساعت ۸:۱٥ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٢۱ فروردین ،۱۳۸٤

انتخاب اجتماعی

(سوره توبه آيه ۹۰) ... نيست بر ضعيفان و نه بر مريض و نه بر کسانی که چيزی برای انفاق (در راه جهاد) نمی‌يابند گناهی ... آنگاه که برای خدا و رسول نصيحت کنند ... بر نيکوکاران ايرادی نيست ... و خداوند آمرزنده مهربان است ... (آيه ۹۱) و نيز بر کسانی که چون به نزد تو آمدند ... که سوار و رهسپارشان کنی ... گفتی چيزی ندارم که شما را بر آن سوار کنم ... روی گرداندند ... در حالی که چشم‌هايشان لبريز از اشک بود ... از غم آنکه ... چرا چيزی ندارند ... که خرج راه کنند ... (آيه ۹۲) ايراد بر آنان است ... که از تو اجازه می‌خواهند ... در حالی که توانگرند ... راضی شدند با خانه‌نشينان باشند ... و خدا بر قلب‌هايشان مهر نهاد ... پس درنمی‌يابند ...

نظريه انتخاب اجتماعی می‌گويد اخلاق در اثر آزمون و خطا بشيوه تکاملی بوجود آمده است. به اين معنی که در طول تاريخ جوامع مختلف با اخلاقيات مختلف بوجود آمده‌اند ولی تنها آنهايی شانس بقا يافته‌اند که اخلاق و عمل اجتماعيشان برای بقا مساعدتر بوده است. اين نظريه منشاء الهی اخلاق را رد می‌کند و اعتقاد به آن موجب می‌شود هرآنچه را که برای بقا مناسبتر باشد بعنوان اخلاق حقيقی بپذيريم. در حقيقت در صورت پذيرش اين نظر ديگر اخلاقی برجای نمی‌ماند چون طبيعتا انسان در هر شرايطی تمايل دارد آن کاری را انجام دهد که برايش زيان کمتری داشته باشد و نفع بيشتر. بنابراين باطن اين نظريه اين است که اخلاقی وجود ندارد و بايد هرآنچه به نفع جامعه و بقای آن باشد انجام داد. و در عمل به اين صورت از آن برداشت می‌شود که هرچه به نفع يک فرد انسان باشد اخلاقی است.

برای رد اين نظريه می‌توان گفت که آنچه بعنوان اخلاق می‌شناسيم اتفاقا در اکثر موارد بر ضد و ضرر خود ماست. بعنوان مثال اخلاق می‌گويد دزدی نکن دروغ نگو و ... و اين قوانين در واقع محدود کننده اعمال انسان است. انسان با عمل به توصيه‌های اخلاقی (هر چند به صورت محدود) فرصتها و منافع مادی را از دست می‌دهد آرامش روحی را از دست می‌دهد و ممکن است حتی آبروی خود را ببرد و گاهی جان خود را نيز از دست بدهد. بعنوان مثال اگر شما ببينيد که مظلومی را وسط خيابان کتک می‌زنند اخلاق به شما حکم می‌کند که وارد معرکه شويد و از او دفاع کنيد. اما اين کار ممکن است به بهای آسيب ديدن خودتان تمام شود. ممکن است گفته شود اين کار در مجموع جامعه را سالم می‌کند. البته در اين شکی نيست که رعايت دستورات اخلاقی در نهايت به نفع (حتی گاهی مادی) فرد و جامعه است اما اين هميشگی نيست. بعنوان مثال ملت ايران با دفاع (کم رمق) از ملت فلسطين لزوما به رفاه خودش نيفزوده است. در مقابل ابرقدرت‌های دنيا با غارت ثروت فقرا هر روز ثروتمندتر می‌شوند و عدم رعايت اصول اخلاقی باعث تسريع نابودی آنها نمی‌شود بعکس تقويتشان می‌کند.

در مقابل می‌توان گفت که اصول اخلاقی از آنجايی که واقعا درست هستند و حق هستند بعنوان يک گزينه برتر همواره در ذهن انسان حضور دارد و انسان بخاطر شرافتی که در درون خويش احساس می‌کند (گاهی) به آنها عمل می‌کند. اخلاق جلوه‌ای از حق است و حق نيز يگانه است و تناقضی نيست که منشاء اصلی اخلاق را خدا (دين يا کتاب) بدانيم و يا فطرت انسان. و حکمت خداوند اقتضا می‌کند که پايبندی به حق در دنيا يا آخرت به منفعت انسان و جامعه باشد.

لينک‌های خبری:

پاسخ لاريجانی به انتقادات

سيد حسن نصرالله:‌ حمله به مسجدالاقصی بی‌پاسخ نخواهد ماند 

خاتمی ملاقات با رئيس جمهور اسرائيل را بشدت تکذيب کرد

رشد سفرهای نوروزی در ايران

مسجدالاقصی يکشنبه در معرض هجوم صهيونيست‌ها

احتمال استقرار نيروهای واکنش سريع آمريکا در جمهوری آذربايجان

فراماسونر لژ‌ پهلوی يا قطب فرقه ذهبيه احمديه؟

  
نویسنده : محمد ; ساعت ٩:٥٤ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٩ فروردین ،۱۳۸٤

مسافرت جهادی ۸۴ - دلوار

نوروزهای زيادی را بوشهر بوديم. تا جايی که من يادمه مدرسه که بوديم مسافرت سال ۷۶ بندر ريگ بود. ۷۷ خورموج. ۷۸ کاکی. ۷۹ جم. ۸۱ مدرسه شبانکاره بود و ما رفتيم باغان. امسال هم بعد از دو سال دوری از بوشهر رفتيم دلوار و سری زديم به روستاهای محمد عامري، باشی، بربو، بوجيکدان، گرگور، زيراهک و بريکان.

جای همه ی دوستانی که نبودند حسابی خالی بود.

امسال نهمين سالی بود که سالمون تو مناطق محروم کشور تحويل شد؛ و هر سالی که با کميته امداد کار می کنيم مسافرت برای من يه مزه‌ی ديگه‌ای داره. بيشتر خوش ميگذره. حس بهتری دارم. مخصوصا وقتی که پشت وانت‌های نيسان خشک و سرسخت کميته امداد تو جاده و بيابون می‌ريم تا به روستايی با چند خانوار جمعيت برسيم، يا وقتی مسوولين کميته امداد رو می‌بينم که وسط تعطيلات نوروز به جای اينکه با خانواده برن مسافرت، ميان و همپای ما و بيشتر از ما کار می‌کنن حس می‌کنم تنها نيستيم.

کميته امداد تنها اداره ایه که اتاق رييس کميته امداد طبقه آخر نيست! رييس کميته امداد بوشهر هم تنها مديريه که تصويرش تو ذهن من يه مرديه که سر ديگ وايساده داره برامون غذا می‌کشه. گفتنی زياده. اما کميته امداد يه چيز ديگه‌اس.

مردم اونجا زندگی‌شون خيلی ساده‌تر از ماست. راحت‌تر زندگی می‌کنن. شايد ظاهرش مجلل نباشه، اما راضی هستن از زندگی‌شون. بعضی‌ها هم وضع خوبی ندارن و به اميد کمک‌های کميته امداد هستن. هر چند که اين کمک‌ها خيلی زياد نيست. البته يک سال هست که مجلس تصويب کرده که اين کمک‌ها بيشتر بشه اما هنوز که خبری نشده. بگذريم.

اين پسر تو منطقه‌ی خودشون يه آقازاده اس. پسر رييس کميته امداد. اما نه اين پسر از اون آقازاده هاس نه پدرش آقايی می‌کنه. کارکنان کميته امداد رو همه‌ی روستايی‌ها می‌شناسن. از بس که اين مرد‌ها به فکر مردم هستن و هميشه به خانواده‌های نيازمند سر می‌زنن. کارشون البته اين نيست. کارشون اينه که ماه به ماه يه مبلغی حدود بيست يا سی هزار تومان بريزن به حسابشون. اما همين سر زدن‌ها هم کلی دلگرميه برای مردم. اين آقا سعيد ويسی هم يکی از همين مردمه. شغل پدرش باعث نشده از مردم جدا بشه. آقا سعيد با ما ميومد روستا ها و زبون محلی بچه‌ها رو به شهری ترجمه می‌کرد تا ما بهتر بفهميم. امسال اولين سالی بود که با خودمون مترجم داشتيم!

چيزی که خيلی تو اين مسافرت جالب بود اين بود که تمام روستاهايی که می رفتيم راه اسفالت داشت و آب لوله‌کشی و برق و تلفن. مدرسه‌های ابتدايی هم توی روستاها بود و مقاطع بعدی هم توی شهرها. خب خود مردم خيلی دنبال درس نيستن. يه نکته‌ی ديگه هم اينکه تو دورافتاده ترين روستا هم دانش‌آموزان شير پاکتی شَما می‌خوردن. اين هم عکس آقا امرالله که کلی راجع به ماهيگيری برامون توضيح داد. بچه‌های ساحل خليج هميشه فارس هم دنيای قشنگی دارن

امين - راز نهفته

 

رهروان زين باده مستی‌ها کنند                      خودپرستان حق‌پرستی‌ها کنند

صياد با صد بهانه ما را نگرفت                          با اين همه دام و دانه ما را نگرفت

اين دور فلک چگونه دوری‌ست که هيچ                حتی به غلط نشان ما را نگرفت

لينک‌های خبری:

آمريکا در قرقيزستان رودست خورده است 

آمريکا و روشنفکری در جهان اسلام

اسکات ريتر: حمله نظامی آمريکا به ايران برای ماه خرداد برنامه‌ريزی شده است

شهرام اعظم يک پناهنده حرفه‌ای

آرمين:‌ شهرام اعظم را در ميان پزشکان زهرا کاظمی نديدم

طراحی نيروگاه هسته‌ای در ايران

شرح ديدار فرستاده پاپ ژان پل دوم با امام خمينی(سرمقاله)

گفتمان اسلام‌گرايان در برابر پست مدرنيته

احتمال سناريوی پيچيده سرويس امنيتی ايران در ماجرای زهرا کاظمی

درگيری نيک‌آهنگ کوثر و محسن سازگارا 

منابع اطلاعاتی ترکيه از فعاليت سه هزار جاسوس در ترکيه خبر دادند

واقعيت برخورد آمريکا با تهران (متن مقاله اسکات ريتر)

۱۰۰ هزار عراقی به علت جنگ عراق کشته شده‌اند

اعزام فضانوردان چينی به کره ماه

  
نویسنده : محمد ; ساعت ٩:۳٠ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱٥ فروردین ،۱۳۸٤

آراء ناصر پورپيرار در زمينه تاريخ ايران

ناصر پورپيرار مورخی است که بتازگی کتاب‌هايش سر و صدای زيادی در ايران ايجاد کرده است. حتی چاپ مجلدات بعدی کتابش با عنوان ۱۲ قرن سکوت از طرف وزارت ارشاد ممنوع اعلام شده است. نام پورپيرار با ضديت با صهيونيسم و استبداد قومی فارس‌ها در ايران گره خورده است. بنابراين مخاطبين وی عموما دو دسته‌اند: ۱- اسلام‌گرايان ۲- قوم‌گرايان. اسلام‌گرايان به اين دليل طرفدار وی هستند که تمايل دارند گزاره‌های توليدی شرق‌شناسان درباره تاريخ خود را رد کنند و قوم‌گرايان نيز به دنبال دور ريختن بقايای فارس‌گرايی رضاخانی هستند. ازين‌رو بجد می‌توان وی را وارث آل‌احمد در کتاب غرب‌زدگی‌اش دانست. وی ديدگاهی کاملا انقلابی درباره تاريخ دارد و بسياری از تاريخ را جعل شده برای اهداف سياسی معاصر می‌داند. به اين قسمت از گفتگوی وی توجه کنيد:

ماجرای کشتيرانی ايرانيان و حمله به يونان مطلقا جعل و دروغ است.۱۲۰۰ کشتی هخامنشيان که حتی قادر نبودند سکه ضرب کنند،چه جوری به يونان رفته است؟از کجا؟از خليج فارس که آن موقع کشتی نمی توانسته است به يونان برود؟چون بايد آفريقا را دور می زده است که چنين لشکرکشی امکان پذير نبوده است.به من بگوييد اين ۱۲۰۰ کشتی از کجا به يونان رفته است؟اين بندر باستانی که ۱۲۰۰ کشتی را در خود جای داده بود،کجاست؟ از کارخانه کشتی سازی چنين با عظمتی ،چه نشانه هايی در دست داريم؟اصلا اسم اين بندر چه بوده است؟چنين بندر بزرگی حتما اسم تاريخی دارد.اين بندرکجاست؟

تا قبل از هشتاد سال قبل ،اين مسائل نبود قاجارها و صفويان ترک بودند ولی کاری نداشتند که کی با چه زبانی صحبت می کند.نمی گفتند که بايد همه ترکی ياد بگيرند و ترکی بنويسند يا ترکی عروسی بگيرند و ساز بزنند.اين مهملات از زمان رضاشاه آغاز شده است که فارس پيدا شده است.هرگز حکومتی ادعای فارس بودن نکرده است.و کسی به نام فارس در اين مملکت حکومت نکرده است.منظور اينکه فارس بايد بر اقوام ديگر مسلط شود يعنی چه؟

اصلا لفظ امپراتوری برای هخامنشيان غلط است.هخامنشيان يک گنگ است.يک دارودسته نظامی و وحشی که در اختيار قوم يهود بودند که به فرمان يهود هرجا را می گفتند می سوزاندند و کشتار می کردند.پانزده ملت را فقط در ايران قتل عام کردند.من اينها را ثابت می کنم. (استقرارشان کجا بوده است؟) اول شوش و بعدش تخت جمشيد.اينها شهر نداشته اند.آيا می توانيد شهری هخامنشی را به من نشان بدهيد؟ بی شک هرگز نفرتی که تاريخ و خاطره ملی متوجه آنها کرده است،متوجه هيچکس ديگر نکرده است.حتی مردم اسم فرزندانشان را چنگيز و تيمور و غيره می گذارند ولی يک نفر را پيدا کنيد که تا قبل از زمان رضاشاه اسم فرزندش را کوروش يا داريوش يا خشايارشاه گذاشته باشد. البته من هزارتا دليل می آورم که تاريخ در ايران چنان اتفاق افتاده است که تورات نوشته است . چون تنها سند باستانی که کوروش را می شناسد تورات است.تورات حتی پيش از استيلای کوروش،کوروش را می شناسد.

اين تحريف نيست . اين تاريخ جديد التاسيس است . يعنی شما آنچه را که به عنوان اطلاعات کنونی درباره هخامنشيان و اشکانيان و ساسانيان و تاريخ پيش از اسلام داريد در داده های تا ۱۰۰ سال پيش اصلا وجود ندارد.اينها اطلاعات جديد است.جالب اينجاست که سازنده اين اطلاعات يهوديان هستند به طور اعم و شايد بشود گفت به طور کامل.اشپولر ، دارمستتر ، گيرشمن همه و همه شان يهودی هستند.

اينها ايران پيش از اسلام را به دروغ و با جعل، از امپراتوريهای قدرتمند،توانا،ثروتمند و پراز کتاب و دانش و دانشکده و زبانهای مختلف و غيره مملو کردند.همه هم دروغ،طی يک افسانه های دلخوش کننده.آنگاه بلافاصله به اين نتيجه ميرسند که تمام اين دوران خوش باستان با ورود عرب جاهل و اسلام مرتجع به عقب ماندگی و توحش کنونی انجاميده است.

لينک‌های خبری:

پيروزی رئيس جمهور ضد انگليسی در انتخابات زيمبابوه

بيمارستان بقية‌الله پزشکی بنام شهرام اعظم ندارد 

انگليس برای استفاده از پايگاه اينجرليک از ترکيه مجوز گرفت

اظهارات يک مقام دادستانی درباره ادعاهای شهرام اعظم

ارتقاء رتبه ايران در ارتباطات جهانی

پاپ رهبر کاتوليک‌های جهان درگذشت

جنجال انگليس برای مقابله با موگابه

  
نویسنده : محمد ; ساعت ٩:٤٥ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳ فروردین ،۱۳۸٤

امام

بچه که بودم ... زمان امام ... خيلی دوست داشتم سخنرانی‌های امام رو گوش بدم اما خب چه می‌شود کرد گاهی برنامه‌های ديگری در کانال‌های ديگر بود که ديگران بيشتر ترجیح می‌دادند ... بالاخره يک‌بار موفق شدم ... برنامه شروع شد ... همه منتظر سخنرانی امام بودند و امام هم آن بالا روی صندلی سفيدش نشسته بود ... طبق معمولی که به آن عادت داشتم مردم قبل ازين‌که امام شروع کند گريه می‌کردند ... اما اين دفعه نمی‌دانم چرا گريه مردم تمام نمی‌شد ... امام هم همان‌جا با آرامش نشسته بود و هيچ نمی‌گفت ... دقايقی گذشت ... پرسيدم: مامان چرا امام حرف نمی‌زنه ... برای اين‌که ناراحته پسرم ... اما من هنوز منتظر موندم ... چند دقيقه بعد امام از روی صندلی‌اش آهسته برخاست و رفت و برنامه قطع شد ... غم شديدی روی دلم نشست ... مثل اين‌که شکلاتی رو به بچه نشون بدی و بعد خودت بخوريش ... امام ديگه هيچ وقت حرف نزد و عطش من هيچ گاه سيراب نشد ... 

لينک‌های خبری:

چراغ سبز اتحاديه اروپا به ولفوويتز

نيويورک تايمز:‌ آمريکا راه ناآرامی‌های قرقيزستان را هموار کرد

ماهاتير محمد:‌ سقوط دلار آمريکا در آينده نزديک

نصب پنجاه هزار سانتريفوژ جديد در نيروگاه نطنز

جاسوسی اقتصادی سلاح پنهان قدرت‌های بزرگ

آمريکا با تدوين فهرست کشورهای بی‌ثبات برای دخالت در آنها آماده می‌شود

ناگفته‌های ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر

  
نویسنده : محمد ; ساعت ۱۱:٠٤ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱٠ فروردین ،۱۳۸٤

ريسمان محکم الهی

(سوره بقره آيه الکرسی آيه ۲۵۵) ... الله ... که جز او خدايی نيست ... زنده و پاينده است ... نه او را خواب فرا می‌گيرد نه غافل می‌شود ... ازآن اوست هرآنچه در آسمان‌ها و زمين است ... کيست که نزد او به شفاعت برخيزد ... جز به اذن او  ... می‌داند آنچه را در پيش دارند و آنچه بر آنها گذشته است ... و به چيزی از علم او آگاهی نيابند ... مگر آنچه خود بخواهد ... کرسی (قدرت) او به وسعت آسمان‌ها و زمين است ... و حفظ آنها بر او دشوار نيست ... و او بزرگوار و بزرگ است ... (آيه ۲۵۶) در دين اکراهی نيست ... چراکه راه از بيراهه آشکار شد ... پس هر کس به طاغوت کافر شود ... و به خدا ايمان آورد ... به ريسمان محکم الهی چنگ زده است ... که ناگسستنی است ... و خدا شنوای داناست ... (آيه ۲۵۷) خداوند يار و ياور کسانی است که ايمان آوردند ... آنها را از تاريکی‌ها بسوی نور خارج می‌کند ... و کسانی که کافر شدند ... يار آنها طاغوت است ... که آنها را از روشنايی‌ به تاريکی خارج می‌کند ... اينها اصحاب آتشند ... که در آن جاودانه‌اند. 

به گفته شهيد آوينی ظهور دهکده جهانی نشانه ظهور مهدی موعود است ... چرا که انقلاب جهانی مهدی تنها زمانی امکان دارد که جهان يک کل بهم پيوسته باشد ... هر حادثه‌ای در يک گوشه جهان در همه جهان بازتاب پيدا کند ... و امروز چنين چيزی بيش از گذشته امکان‌پذير شده است ... معجزه او يکيش آن است که يارانش از راه دور با هم سخن می‌گويند و تصوير يکديگر را می‌بينند ... بدون هيچ وسيله‌ای ... و اين مطابق با سنت فرستادگان خداست ... چرا که موسی در زمانی عصايش اژدها شد که مردم فريفته سحر شده بودند ... و پيامبر زمانی قرآنی چنين زيبا و آهنگين آورد که مردم عرب در شعر و سخن بر يکديگر مباهات می‌کردند.

(رساله آيت الله موسوی اردبيلی مسأله 2808) معاشرت سالم با كفّارى كه در حال جنگ با مسلمانان نيستند و ايجاد روابط فرهنگى، سياسى، تجارى و اقتصادى با آنها از طرف دولت اسلامى يا اشخاص، تا زمانى كه خوف تقويت كفر و ترويج فساد و انحراف فكرى يا عملى و ايجاد سلطه از ناحيه آنان بر مسلمانان و كشور اسلامى در بين نباشد، اشكال ندارد ولى رابطه با كفّارى كه در حال جنگ با مسلمانان مى‏باشند، مخصوصا اگر موجب تقويت آنان شود، جايز نيست.

لينکهای خبری:

المنار:‌ ساخت بزرگترين مرکز جاسوسی آمريکا در ليبی

سفير آمريکا در لبنان فعاليت معارضان را همچنان رهبری می‌کند 

انتقاد لاريجانی از فعاليت هاليبرتون در ايران

لوموند دیپلماتيک: بازگشت دوران دسيسه‌گری به خاورميانه

اختيارات وسيع‌تر آمريکا در استفاده از پايگاه اينجرليک 

جايگزينی يورو بجای دلار در مبادلات نفتی ايران

درگيری‌های گسترده در يمن 

  
نویسنده : محمد ; ساعت ۳:٢٢ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۸ فروردین ،۱۳۸٤

آرامش

(سوره انعام آيه ۱۱۸): ... پس بخوريد از آنچه نام خداوند بر آن ذکر شده است ... اگر به آيات خداوند ايمان داريد ... (آيه ۱۱۹) و چگونه نخوريد از آنچه نام خدا بر آن ذکر شده ... در حالی که برای شما به تفصيل بيان کرد آنچه را بر شما حرام کرد ... جز آنچه به آن اضطرار يافتيد ... و محققا کثيری بخاطر هوای نفسشان بدون علم گمراه می‌شوند ... بدرستی‌که پروردگارت به دشمنان آگاه‌تر است ... (آيه ۱۲۰) و واگذاريد ظاهر گناه را و باطن آن را ... که کسانی که گناه کسب می‌کنند ... بزودی به آنچه می‌کنند جزا داده می‌شوند ... (آيه ۱۲۱) و نخوريد از آنچه نام خدا بر آن ذکر نشده است ... و بدرستی‌که آن فسق است ... و شياطين به دوستانشان الغاء می‌کنند ... که با شما به مجادله برخيزند ... و اگر از آنها پيروی کنيد مسلّما مشرک شده‌ايد.

بسم رب الشهداء و الصديقين ... از خدا می‌خواهم قلوب بندگانش را ثبات بخشد ... و صفوفشان را بهم پيوسته سازد ... اخبار را بخوانند ... و گوش بزنگ باشند ... چرا که آرامش کنونی در جهان تنها نشانه آن است که ... ديگر کسی را يارای دم برآوردن در برابر آمريکا نيست ... حتی يک‌ونيم ميليون لبنانی نمی‌توانند مانع خلع سلاح تنها مدافع کشورشان شوند ... روسيه برای حفظ ظاهر فتح سنگر به سنگر مرزهايش بدست آمريکا را می‌ستايد ... چين در سکوت تنها اسلحه می‌خرد ... مردم پاکستان تنها کاری که می‌توانند بکنند اين است که اسلحه‌شان را بر دوش گيرند و به ايران بيايند ... برای جهاد ... آمريکا و فرانسه جهان را بين خود تقسيم می‌کنند ... شيوخ عرب چشم طمع به همسايه شمالی دارند ... مذاکره‌کنندگان ايرانی به موضع ضعف مطلق افتاده‌اند ... همه آرام گرفته‌اند ... چراکه ديگر ميدانی برای بازی نمانده است ... چيزی که هست ... هرکس تنها بار مسؤوليت خودش را بر دوش می‌کشد ... و شکست‌های ملت‌ها ... در برابر طاغوت‌ها ... علتی جز اين ندارد ... که سر در لاک خويش فرو کرده‌ايم ... و به باطل راضی گشته‌ايم ... در راه خدا از چيزی نمی‌گذريم ... و تنها به منافع خود می‌انديشيم ... فراموش کرده‌ايم ... که مسلمان نيست ... آن‌کس که صبحش بگذرد ... حال آنکه قدمی در راه اصلاح امور مسلمين برنداشته است ... فراموش کرده‌ايم ... که مسلمان نيست ... آنکه ندای ياری‌طلبی مسلمی را ... بشنود و اجابت نکند ... شايد حتی نمی‌شنويم ... ساکن دهکده جهانی شده‌ايم ... در حالی‌که فلسطينی‌ها ... ساکن سلاخ‌خانه جهانی هستند ... در حالی‌که عراقی‌ها ... ساکن آشغال‌دانی جهانی هستند ... چيزی که هست ... در حديث گفته‌اند ... هيچ کس نيست ... که به سلطه ستمگری ياری برساند ... و با همان شمشير هلاک نشود ... پس راهی نيست ... جز اين‌که بر صاحب شمشير بشوريم ... اگرچه اين جز اجل مستأجل نباشد ...

لينک‌های خبری:

قاچاق مواد مخدر منبع ارتزاق جنبش‌های سلفی و سازمان‌های اطلاعاتی

المنار از ديدارهای مقامات رژيم صهيونيستی ترک و کرد در آنکارا خبر داد

اختصاص کمک مالی آمريکا برای قرقيزستان 

فابين بارتز:‌ در مقابل اسرائيل بازی نمی‌کنم

آسوشيتد پرس:‌ ايران انبار اسلحه‌های مدرن

هشدار علامه فضل‌الله به سران عرب

  
نویسنده : محمد ; ساعت ۱:۱٠ ‎ق.ظ روز شنبه ٦ فروردین ،۱۳۸٤

هيأت

(سوره نساء آيه ۱۳۹) ... به منافقان عذابی دردناک مژده بده ... (آيه ۱۴۰) آنان که کافران را بجای مؤمنان دوست می گيرند ... آيا در نزد آنان عزت را می جويند؟ ... در حالی که تمام عزت برای خداست ... (آيه ۱۴۱)‌ و بر شما در کتاب نازل کرد ... که هر گاه شنيديد ... که به آيات خدا کفر ورزيده می‌شود و مسخره می‌شود ... پس با آنها ننشينيد ... تا اين‌که در سخن ديگری وارد شوند ... وگرنه شما هم مثل آنها خواهيد بود ... خداوند کافرين و منافقين همگی را در جهنم  جمع می‌کند.

احمد توکلی هماورد هميشگی هاشمی رفسنجانی است ... وقتی دبيرستان بودم از يک نفر شنيدم که توکلی آدم خاکی‌ای است ... هميشه گيوه می‌پوشد ... و با مردم عادی زندگی می‌کند ... ساده‌زيستی را در مثال او می‌ديدم اگرچه هيچ‌گاه او را از نزديک نديده بودم ... و هيچ عکسی ازو در روزنامه‌ها نبود ... او کسی بود که در انتخاباتی که هاشمی ده ميليون رای آورد چهار ميليون رای داشت ... هنوز هم او را دقيق نمی‌شناسم ... همين‌قدر می‌دانم که آدم پرگويی نيست و فقط وقتی در دفاع از چيزی نياز هست سخن می‌گويد ... کانديدای آرامی برای رياست جمهوری است ... زمان شاه در يک تجمع سخنرانی پرشوری برضد رژيم کرده است ... در زمانی که دانشجو بوده است ... و دستگير شده ... برای تنبيه او را به سربازی فرستاده‌اند ... سرباز صفر ... در يک منطقه دوردست ... شايد رمز صبرش همين است.

فارغ التحصيل‌ها:‌ آقای سروری را هميشه چند ساعت قبل از مراسم هيأت می‌شد ديد ... بچه‌ها سياهی‌ها تو صندوق عقب وانت است ... هادی يه دور برام بگو ... اگر نردبان لازم داريد آن‌جاست ... خيلی خوب شد ... آقای شجاعی رو بيشتر بعد از مراسم می‌ديديم ... آزادی نبود؟ ... شهرک غرب ... نمی‌دانم خانه‌شان کجا بود ... در هر صورت معمولا ما رو می‌رسوند ... پيکان داشت و ساعت ۲ نيمه شب در خيابان خالی پشت چراغ قرمز ترمز می‌کرد ... هيچ وقت خسته نبود ...

لينک‌های خبری:

سرگذشت احمد توکلی (مطلب دوم)

واشنگتن از درخواست مخالفان در قرقيزستان حمايت کرد

رئيس جمهور قرقيزستان:‌ اعتراضها يک حرکت سازماندهی شده از خارج با هدف کودتا است

شبکه العربيه:‌ عسگر آقايف رئيس جمهور قرقيزستان استعفا کرد

حضور قاليباف در انتخابات

حوادث قرقيزستان نقشه آمريکا برای جلوگيری از قدرت گرفتن اسلام‌گرايان

  
نویسنده : محمد ; ساعت ۱٠:٢۳ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۳ فروردین ،۱۳۸٤