جهاد ابتدايی

سيد قطب مى افزايد:

لازم ديدم مقدارى از اصل موضوع منحرف شده و پرانتزى بگشايم، زيرا ابهامات و شبهاتى مطرح شده كه ناشى از خودباختگى و كم خردى اى است كه بسيارى به آن مبتلا هستند؛ يعنى آنانى كه درباره جهاد در اسلام مطالبى را مطرح مى كنند، چرا كه واقعيت و وضع موجود دنياى امروز فشار سنگين و طاقت فرسايى را بر روح و انديشه آنان وارد مى كند. درنتيجه، اين نگاه كه روش تغييرناپذير اسلام را در رويارويى با بشريت از راه هاى پذيرش اسلام، جزيه دادن و يا جنگ باشد نگاهى تند روانه و افراط مى پندارند و دينشان را - كه حقيقتش را درك نمى كنند - به افراط گرايى و زياده روى متهم مى كنند، در حالى كه مى بينند از يك سو جاهليت نوين با تمام قوا به جنگ با اسلام برخاسته و در برابر آن ايستادگى مى كند و ازسوى ديگر مسلمانان - كسانى كه به اسلام مى پيوندند، ولى ماهيت و حقيقت آن را درك نمى كنند و در نتيجه نسبت به آن درك عميقى ندارند - در برابر نيروهاى پيرو اديان و مذاهب ديگر ناتوانند. چنان كه مى بينند و مشاهده مى نمايند پيشگامان وطلايه داران تعصب مشروع و حميت پذيرفته شده، كم مى باشند، بلكه نادرند و نقطه اتكايى در گستره زمين ندارند تا برآن تكيه زنند و به حول و قوه آن اعتماد ورزند؛ با اين پندارها اين نويسندگان به متون دينى روى آورده و ظواهر و مفاهيم آن را به گونه اى برمى گردانند تا تفسيرى كه مى كنند سازگار با فشارها و سنگينى واقعيت هاى موجود در دنياى كنونى شود.

در نتيجه ديگر برداشت ها از دين را تندروانه و افراط مى دانند! بى شك اينان به گزاره هايى متوسل مى شوند كه مقطعى است، ولى آنها را احكام نهايى مى شمرند و يا متوجه گزاره هايى مى شوند كه منوط به وضعيت خاصى است، ولى آنها را براى هر وضعيتى قرار مى دهند؛ حتى زمانى كه به گزاره ها و متون نهايى و مطلق مى رسند، به گونه اى آنها را تفسير مى كنند كه با گزاره ها ومتن هاى مقيد و مقطعى، كه تحت شرايط خاص نازل شده اند، سازگار شوند! تمامى تغيير و تحولاتى كه در متون و گزاره هاى دينى انجام مى دهند، براى آن است كه بگويند: جهاد در اسلام به طورانحصارى راهكارى براى دفاع از كيان مسلمانان و سرزمين هايشان به هنگام تهاجم ديگران است، اما اسلام با روى آوردن به جهاد، نابودى خود را امضا كرده است! مفهوم دفاع از نظر اسلام به طور صرف بازدارى از تهاجم به سرزمين هاى اسلامى است. در واقع اسلام از ديد اينان، درمحدوده خود منحصر است يا مى بايست براى هميشه در محدوده مرزهايش منحصر باشد. نيز اسلام حق ندارد ديگران رابراى پذيرش اسلام فرا بخواند و حق ندارد از ديگران بخواهد تسليم فرامين و راه هاى الهى شوند، مگر با ابزارهايى چون گفتار،انتشار و بيان مطالب يا با ابزارهاى مادى كه ابزار سلطه جاهليت نوين بر مردم است. پس اسلام نبايد به جاهليت مدرن هجوم برد، مگر اين كه به اسلام هجوم برند. در اين صورت اسلام مى تواند براى دفاع از خود اقدام نمايد. چنين افرادى سخنگوى سلطه طلبان و بلندگوى قدرتمداران هستند كه كوس رسوايى آنان به صدا درآمده است و در برابرآگاهى و بيدارى رشد يابنده مردم مسلمان مقهور و مغلوب خواهند شد.

آنچنان كه خداوند وعده داده است:
خداوند كسانى را كه يارى او كنند [و از آيينش دفاع نمايند] يارى مى كند. خداوند قوى و شكست ناپذير است.

  
نویسنده : محمد ; ساعت ٩:۱٢ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۳٠ دی ،۱۳۸۳

کاهش بهره

بهره های بانکی فعلی به اعتقاد اکثر علما مصداق ربا است و مجلس سعی دارد با کاهش مرحله ای با آن مبارزه کند. مخالفين می گويند اين کار تنها باعث می شود پولها به جيب ديگر رباخواران (خودروسازها و اوراق مشارکت دولت و ...) برود. بنظر من تمام اين موارد سود را آنقدر بالا می برند تا برای مردم جاذبه داشته باشد و مثلا ايران خودرو هميشه چند درصد بيش از بانکها سود می دهد حال اگر سود بانکی کاهش يابد قدرت چانه زنی اين شرکتها هم بالا می رود و آنها هم بسرعت بهره های خود را کاهش خواهند داد. در نتيجه ربا در کل جامعه کاهش می يابد. نکته جالب ديگه اينکه من فکر می کنم بالا بودن اجاره خانه در ايران هم به همين نرخ بالای بهره برمی گردد: فرض کنيد شما ۱۰۰ ميليون سرمايه داريد. حالا اگر با اين پول يه خونه بخريد و اونو اجاره بديد با فرض اينکه نرخ بهره ۲۰ درصد باشد شما انتظار داريد سر سال ۲۰ ميليون تومن از سرجمع اج اره و افزايش قيمت خونه سود ببريد دستکم. بنابراين از اونجايی که بالا رفتن قيمت خونه به قدرت خريد مردم هم بستگی داره فشار شديدی روی بالا رفتن اجاره بوجود مياد. بنابراين ربا ثروتمندا رو غنيتر و فقرا رو فقيرتر ميکنه و بيخود نيست که خدا اونو در حکم جنگ با خدا و رسول دونسته. ۲ گناه هست که در قرآن شديدترين تعبير در موردشون شده يکی ربا يکی تسلط غير مسلمان بر مسلمان.

  
نویسنده : محمد ; ساعت ۸:۳۳ ‎ب.ظ روز شنبه ٢٦ دی ،۱۳۸۳

آشوب

۱- امام صادق( عليه‏السلام ) به شيعيان خود فرمان داد كه به حاكمان ستمگر پناه نبريد و از داد و ستد و همكاري با آنان خودداري كنيد يعني در واقع پس از يكسري مبارزه مخفي و مبارزه مثبت و قيام مسلّحانه يك دوره از مبارزه منفي را نيز آغاز نمود و اعلام كرد:
"هر مؤمني كه به قاضي يا سلطان ستمگر شكايت برد و به غير از حكم خدا درباره او دادرسي شود در اين گناه با او شريك است... [ حتي [ كسي كه فقط اسم خود را در ديوان جباران از فرزندان "فلان كس" سياه كند خداوند او را در قيامت به حالت سرگرداني محشور مي‏كند... آنها را در بناي مسجد هم ياري نكنيد... كسي كه بقاء وجود حكومت آنها را دوست بدارد از آنها محسوب مي‏شود و جايگاهش آتش خواهد بود...] بدانيد ] مشاركت در اعمال آنها و كمك نمودن به آنها و به دنبال تقاضاها و درخواستهاي آنان رفتن، هم پايه كفر است... چيزي از دنياي آنها به شما نمي‏رسد مگر آنكه به همان اندازه دينتان را به باد مي‏دهد."

۲- خداوکيلی ما اينجا شبا آسايش نداريم! ديشب ساعت ۳ همسايه بقلی با پا محکم می کوبيد به ديوار اما من ديگه به اين چيزا عادت کردم ......

  
نویسنده : محمد ; ساعت ٩:٤٩ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٢٤ دی ،۱۳۸۳

حساب و کتاب

۱- قيمت خانه در آمريکا: ديروز وقتی همراه يکی از بچه ها سوار اتوبوس شديم اتفاقا به يه بروشور املاک که روی صندلی افتاده بود برخورديم ........ چشمتون روز بد نبينه فهميديم که توی اين روستايی که توش زندگی می کنيم قيمت يه خونه معمولی ۲۰۰۰۰۰ دلاره ! ........ تازه دوستم می گفت توی کاليفرنيا (که بيشتر شرکتا اونجان) قيمت خونه از چهارصدهزار دلار شروع ميشه ......... يعنی با احتساب ماليات بايد حقوق ۸ سال کار رو برای خونه بدی .......... در حاليکه حقوق ۸ سال کار آدم تو ايران هم معادل قيمت يه خونه معمولی ميشه! .........

۲- دروغ علمی:‌

۳- خوشبختی در آمريکا: اينجا ما بطور متوسط ماهی يک بار شاهد دعوای شديد به اصطلاح زن و شوهرها هستيم ...... طوری که همه صداشونو ميشنون ........ ديشب آخرين موردش بود ....... مرده زنه رو از خونه ساعت ۱ نصفه شب بيرون کرد ......... در حاليکه شرف مرد مسلمان بهش چنين اجازه ای نميده ......... دختره اول چند دقيقه کنار پله ها نشسته بود و گريه می کرد ....... دايم می گفت : I'm Sorry ...... I'm so sorry.... بعد رفت در زد پشت سر هم ........ ولی طرف در رو باز نميکرد ........ آخرسر ديگه دختره ديوونه شده بود زد تمام شيشه های پنجره ها رو خورد کرد و فقط وقتی يه سياه غول پيکر از پله ها بالا اومد ببينه چه خبره موضوع فروکش کرد.

  
نویسنده : محمد ; ساعت ٩:۱٩ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱٧ دی ،۱۳۸۳

ديدگاه

ديروز روزنامه جمهوری اسلامی با اينکه در برابر اعلام غير رسمی کانديداتوری رفسنجانی با ملايمت تمام برخورد کرده بود اما در مورد اجلاس اخير شورای همکاری با عصبانيت فوق العاده و غريبی واکنش نشون داد ........ از سران عرب خواسته بود از فرجام حمايتشون از صدام در جنگ تحميلی عبرت بگيرند ......... و اينکه در اين جلسه تصميماتی برای مقابله با شيعه در هر کجای دنيا اتخاذ شده ........ امروز هم سردبير القدس العربی از قريب الوقوع بودن حمله به ايران با وسايلی متفاوت از عراق خبر داده بود .......... و نشونه اون رو هم اظهارات پرحجم حکام عرب بر ضد ايران دونسته بود .......... شايد سناريوی آمريکا اينه:‌ يک هفته قبل خبرگزاری فارس با يک پژوهشگر آمريکايی مصاحبه کرده بود ........ گفته بود حمله به ايران بعيده اما اگر ايران يه يکی از همسايگان خود حمله کند جامعه جهانی در مقابل آن خواهد ايستاد ......... شايد نيروهای آمريکايی با پرچم امارات در يک اقدام سريع جزاير ايرانی را اشغال کنند تا ايران را وادار به واکنش متقابل نظامی کنند ......... 

  
نویسنده : محمد ; ساعت ۱٢:۳٠ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۱۳ دی ،۱۳۸۳

هاشمی (به بهانه نطق پرشور الياس نادران در مجلس)

يادمه وقتی دبيرستان بودم بعد از راهپيمايی ۲۲ بهمن قرار بود هاشمی بياد ....... بعد از کلی انتظار يدفه ديديم يه قطار بنز سياه ضد گلوله وارد ميدون آزادی شد ......... ۷ تا بنز بود ......... ميشد کاملا احساس کرد که مردم ساکت شدن ........ احساس تحقير شدگی در فضا پخش بود ....... و مردمی که شايد از اسلامشهر اومده بودن يا از جواديه سعی ميکردن حدس بزنن که هاشمی توی کدوم بنزه؟‌ ........ واقعا جون هاشمی اينقدر اهميت داره که ۷ تا بنز راه بندازه؟ ........ مگه هاشمی آرزوی شهادت نداره؟؟‌ ....... مگه از امام بالاتر بود که در اوج بمبارونا خونه لکنتيشو ول نکرد بره يه جای امن .......... مگه از پيامبر بالاتر بود که شخصا توی جنگهای تن به تن اون وقت حاضر ميشد؟

  
نویسنده : محمد ; ساعت ٩:٢٢ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٩ دی ،۱۳۸۳